Voor een keurmerkorganisatie als Stichting Erkend Hypotheekadviseur is het van groot belang zichtbaar en van meerwaarde te blijven voor de aangesloten adviseurs. Andersom moeten de adviseurs jaarlijks PE-punten behalen om bij het keurmerk ingeschreven te blijven. Normaliter organiseert SEH daartoe fysieke bijeenkomsten door het land. Omdat dit (nog) uitgesloten is, ontwikkelde Oostdam & Partners een alternatief concept: SEH College Tour.
Bekijk de promo die we maakten voor SEH College Tour. (Artikel gaat hieronder verder.)
Aan de regieknoppen
Het idee is eenvoudig: iedere week schuiven er andere experts in de studio aan en praten zij een uur lang over thema’s die voor de adviseur van belang zijn. De ene keer in de vorm van een presentatie, de andere keer in een ‘talkshow-format’. Autoriteiten (zoals ING-hoofdeconoom Marieke Blom, de Delftse hoogleraar Peter Boelhouwer en erkend trainers in de financiële sector) praten de kijkers bij over vakinhoudelijke en actuele thema’s binnen de sector.
Voor de techniek zijn we op zoek gegaan naar een professionele AV-partner met eigen studio. Extra uitdaging in het geheel: de kijker moet automatisch worden ‘beloond’ met PE-punten. Een nauw samenspel met AV-partner WaltWonderSchmidt en webbouwer Studioweb heeft geleid tot een website, een gebruikersportaal voor de adviseur, een ticketing-systeem, een dashboard waarin we de voortgang kunnen monitoren en waarmee we de adviseurs informeren en prikkelen om zich aan te melden voor SEH College Tour.
Van concept tot uitvoering
Oostdam & Partners is onder meer verantwoordelijk voor het bedenken van het concept, het samenstellen van een afwisselend en inhoudelijk programma, de communicatie naar de adviseurs en de presentatie van de uitzendingen. Op 9 maart is de website gelanceerd. Binnen een dag waren de eerste tweehonderd ‘zitplaatsen’ al gereserveerd.