Als mensen nadenken over hun financiën, is dat vaak gekoppeld aan een dure aankoop. Over werkloos of ziek worden denkt amper iemand na, laat staan over een eventuele scheiding. Een uitdaging voor de Erkend Financieel Adviseur dus, om zulke thema’s bij klanten tussen de oren te krijgen. Daar helpen we ze een handje bij. Met de Financiële StruisvogelScan.
Begin september ontwikkelde Oostdam & Partners in opdracht van SEH de Financiële StruisvogelScan. Door een paar vragen te beantwoorden krijgen consumenten te zien hoe goed ze hun zaken geregeld hebben. Aandacht voor de campagne wordt onder meer gegenereerd door hypotheekadviseurs die een profiel hebben op LevenWonen.nl. Zij krijgen een gepersonaliseerde mail die ze op eigen naam naar hun klanten kunnen sturen. De mail verwijst naar de scan en nodigt uit om op een laagdrempelige manier een afspraak met de betreffende adviseur te maken.
In de drie weken dat de scan op LevenWonen staat, is de landingspagina al ruim 25.000 keer bezocht. Meer dan 1200 mensen vulden de scan al volledig in. De actie loopt nog een tijdje, maar we kunnen nu al van een groot succes spreken. Dat smaakt naar meer!