Al ruim tien jaar mogen we voor de FFP de Verkiezing CFP Financieel Planner van het Jaar organiseren. Een prestigieuze titel voor de financieel planner die op het gebied van kennis, vaardigheden en klantcontact het beste scoort. En voor Oostdam & Partners een eer om in de organisatie, communicatie én jury een rol te mogen vervullen.
Voor de 190 Certified Financial Planners die deelnamen aan de verkiezing begon het avontuur in maart; voor ons startten de eerste werkzaamheden al twee maanden eerder. Een overleg met opdrachtgever FFP, de voorwaarden van de verkiezing afstemmen, een planning opstellen, en vervolgens in aanloop naar de eerste (kennis)ronde alle 3.000 CFP’ers aanschrijven.
De hele communicatie rondom de verkiezing, zowel richting de kandidaten als richting pers, werd door ons bureau verzorgd. Daar zitten leuke telefoongesprekken bij (“Gefeliciteerd, ik mag je vertellen dat je door bent naar de volgende ronde!”) maar ook slechtnieuwsgesprekken (“Helaas moet ik je vertellen dat…”).
De drie kandidaten die als finalist de laatste ronde doorstonden, kregen een interview in FFP-magazine Plan. Ten tijde van de interviews was de winnaar bij de jury bekend. Dus was het devies: een Chinese muur optrekken. Zo kwam het dat de ene collega als jurylid bekend was met de uitslag en de andere collega die het artikel schreef, onbevangen de interviews kon doen. Het magazine verscheen kort na de bekendmaking van de CFP Gecertificeerd Financieel Planner van het Jaar. Tot die tijd hadden we de Alwetenden en de Mugglers. Al zijn we bij Oostdam natuurlijk allemaal wel een beetje wizards…