Voor leden van de coöperatie DAK zetten wij in 2015 en 2016 een reeks Ondernemerssessies op. Hoofddoel van de bijeenkomsten was kennis en ervaringen delen.
Elk kwartaal kwamen vier groepen, verspreid over Nederland, bijeen voor een DAK Ondernemerssessie. Voor dit project werkte Oostdam & Partners, in de persoon van Henri Drost, nauw samen met ondernemerscoach Wilbert Schellens. Henri en Wilbert stelden voor de DAK-ondernemers boeiende ochtendprogramma’s samen. Zij leidden onderwerpen in, schakelden waar nodig externe experts in en fungeerden als gespreksleider.
Onderwerpen die zoal aan bod kwamen: communicatie van de meerwaarde van advies, klantbeleving en (digitaal) klantgedrag, nazorg, serviceabonnementen, social media, webcamadvies, robotadvies en (provisie)beloning. De ene keer in kleine groepjes, de andere keer met het hele gezelschap van 15 tot 20 ondernemers. Deelnemers aan de DAK Ondernemerssessies wisselden onderling gouden tips uit en speelden met veel plezier een leerzame managementgame voor assurantieondernemers.
Ondernemers die aan de sessies hebben deelgenomen, geven gemiddeld het rapportcijfer 8. Sprekende commentaren zijn: