De wettelijke beloningsregels werken verstikkend voor hypotheekadviseurs. Niet nodig, stelt Silvia Janssen. In haar recente column voor Erkend, het ledenmagazine van de SEH, laat ze zien dat die bemoeienis van de overheid in de praktijk helemaal niet ver reikt.
Silvia haalt in het artikel een aantal voorbeelden aan uit de praktijk over klanten die de rekening niet betalen. De conclusie? De praktijk laat veel interpretatieruimte over, de wet geeft weinig richting. De crux is een beloning in relatie tot faire dienstverlening. Dat spreek je af met je klant en laat zich niet vangen in een wet.
De column maakt onderdeel uit van de compliancereeks van Erkend, het ledenmagazine voor de erkend hypotheekadviseur. In elke editie van Erkend geeft Silvia compliance een eigen gezicht en tipt en inspireert zij de bij SEH aangesloten adviseurs over de juiste toepassing.
De volledige column van Silvia is hier te lezen. Reacties zijn welkom via silvia@oostdam-partners.nl of via Twitter: @siljans