Ik wil.. een nieuw product/dienst lanceren

Nieuwsbrieven

Opvallen, prikkelen en verleiden. Belangrijke elementen bij de content van je nieuwsbrief. Maar het succes van je nieuwsbrief hangt af van meer elementen. Het moment van versturen, bijvoorbeeld. En hoe zorg je eigenlijk voor een zo laag mogelijke bounce-rate? Techniek en inhoud moeten optimaal op elkaar zijn afgestemd. Laat dat maar aan ons over.

Bij Oostdam & Partners maken we veel artikelen. Als het finance is, spreken wij de taal. Zo maken we al jaren de periodieke nieuwsbrieven voor Hiscox. Daarin laten we brokers op een speelse manier nader kennismaken met deze nicheverzekeraar, die vele specialiteiten kent. De onderwerpen zijn dan ook sterk uiteenlopend: van kunst tot cybersecurity maken we zijstappen naar beroepsaansprakelijkheid, en via klassieke auto’s belanden we in vakantiewoningen.

Techniek en analyse
We zijn bekend met diverse e-mailmarketingdiensten. We werken met een aantal leveranciers samen zodat we desgewenst de gehele nieuwsbrief kunnen verzorgen. We maken de template, richten het e-mailsysteem in, schrijven de teksten, zoeken bijpassende beelden en zorgen voor versturing van de mailing.

De nieuwsbrieven analyseren we. Welke scoren goed en welke minder? Hoe verhouden de open- en clickratio zich tot elkaar? We bekijken de mogelijke oorzaken en doen aanbevelingen voor bijvoorbeeld tijdstip van verzending, schrijfstijl en inhoud. Ook bekijken we de bouncerate. Indien die hoog is, maken we met speciale software een grondige analyse en draaien we vervolgens aan parameters om het aantal bouncers richting nul terug te brengen.

Let's talk