Soms volstaat het niet om te blijven doen wat je altijd al deed. De rek is eruit, je hebt een nieuwe boost nodig. Of misschien wil je een nieuwe markt aanboren of met een knaller een nieuwe doelgroep bereiken. Dan heb je een goed concept nodig. Daar helpen we je bij.
Voor ons is een goed concept een plan waarbij meerdere ideeën op een logische manier samenkomen, in elkaar grijpen, en zo het antwoord vormen op de vooraf geformuleerde vraag. Die vraag kan bijvoorbeeld zijn: ‘Hoe zorgen we dat onze naamsbekendheid binnen nu en twee jaar bij hypotheekadviseurs is verdubbeld?’ Of een bredere vraag als: ‘Hoe tonen we onze meerwaarde bij de achterban?’
Bij Oostdam & Partners zijn we bedreven in het ontwikkelen van concepten. Je kunt het hele traject aan ons uitbesteden. Maar het kan ook in co-creatie, waarbij we samen met (een delegatie van) jouw organisatie aan de slag gaan. Na het bedenken van de ideeën – bijvoorbeeld in een brainstormsessie – begint de echte puzzel: het maken van een concept.
Enkele voorbeelden
Jaarlijks bedenken we voor een aantal grote congressen het programmaconcept: thema, titel, logo, prorgrammering, aankleding en natuurlijk de communicatie.
In opdracht van SEH creëerden we een heel andersoortig concept. Voor veel verenigingen en stichtingen wordt het steeds lastiger om van waarde te blijven en die meerwaarde te tonen. Ook SEH stond voor die uitdaging. We ontwikkelden een marketingplatform voor de aangesloten adviseurs. Daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Lees hier meer over deSEH-casus LevenWonen.
Let's talk