Ik wil.. onze leden iets extra’s bieden een nieuw product/dienst lanceren onze naamsbekendheid vergroten

SEH

Ik ben:

Ik ben:

Bart de Nie, directeur SEH, keurmerkorganisatie van 7600 Erkend financieel- en hypotheekadviseurs.

Ik wilde:

Ik wilde:

Meer naamsbekendheid voor ons keurmerk en onze adviseurs faciliteren in hun eigen marketingactiviteiten.

Ik zocht:

Ik zocht:

Adviseurs, conceptontwikkelaars en contentmakers.

Ik kreeg:

Ik kreeg:

“Een prachtige formule waarmee onze Erkend adviseurs relevante en gepersonaliseerde content aan hun klanten (consumenten) kunnen aanbieden”

Voor Stichting Erkend Hypotheekadviseur is het van belang dat ze constant haar toegevoegde waarde laat zien. Richting consumenten én eigen adviseurs. “Het is essentieel dat consumenten het keurmerk SEH kennen en dat onze adviseurs doordrongen zijn van de meerwaarde van hun aansluiting bij SEH”, zegt Bart de Nie, directeur van de stichting.

Om die meerwaarde te bieden en te tonen, klopt De Nie aan bij Oostdam & Partners. “Ik wilde van de gebaande wegen afstappen. Na 5 jaar samenwerking weet ik dat ik ook voor creatieve concepten bij Oostdam & Partners terecht kan.” Het team bedenkt een formule waarmee SEH haar adviseurs een enorm cadeau geeft: een contentplatform waarop Erkend adviseurs een profiel kunnen aanmaken en vervolgens artikelen op eigen naam kunnen delen met hun (potentiële) klanten. “Een flink staaltje contentmarketing”, aldus De Nie.

Traffic en naamsbekendheid verhogen

Het platform, LevenWonen.nl, ziet begin 2019 het levenslicht. Er worden zowel online als op de radio campagnes uitgerold. Die moeten de naamsbekendheid voor het platform en het keurmerk vergroten en bezoekers naar het platform trekken. Met succes: binnen een half jaar doen 2.700 Erkend Financieel Adviseurs actief mee aan de campagne (geactiveerde profielpagina en verspreiding van artikelen) en bezoeken honderdduizenden consumenten de website LevenWonen.nl.

Eén aanspreekpunt

Vanwege het succes stelt Oostdam & Partners voor om bij wijze van pilot een offline variant te maken: het LevenWonen Magazine. Het bureau bedenkt een bladformule en de redactionele inhoud. Vervolgens stuurt het de redacteuren, fotografen en designers aan en bewaakt het de kwaliteit en deadlines. Bij de productie van het magazine en het ‘aanjagen’ ervan, zijn diverse bureaus betrokken. “Dat heb ik eigenlijk niet zo meegekregen”, vertelt De Nie. “Alleen als het echt niet anders kon, zoals bij sommige automatiseringsvraagstukken, hadden we contact met derde partijen. Hoe Oostdam & Partners alles verder achter de schermen regelde, liet ik aan hen over.”

In totaal bestellen de adviseurs meer dan 65.000 exemplaren. Reden om in 2020 twee edities van het magazine te maken. “Bij de adviseurs is nu al extra belangstelling voor het magazine, waardoor we wel een oplage van 100.000 stuks gaan halen. Een prachtig resultaat!”

Activiteiten:

  • conceptontwikkeling LevenWonen
  • regievoering ontwikkeling online platform LevenWonen
  • aansturing online campagne (Facebook page posts en carrousel ads, Google SEA en Google Display)
  • conceptontwikkeling, copywriting script en projectorganisatie radiocampagne
  • ontwikkeling ludieke direct mail (offline)
  • copywriting online mailings - ontwikkelen bladformule LevenWonen Magazine
  • copywriting en eindredactie op artikelen
  • inrichting en regievoering informatie- en bestelpagina - regievoering van design, druk en verspreiding

Voor de techniek, online marketing, design en distributie werkt Oostdam & Partners in deze campagne samen met Essenso, Amon Design, Trainews, Van Ree, Stroom en Topformat

SEH