Ik wil.. onze leden iets extra’s bieden een nieuw product/dienst lanceren onze naamsbekendheid vergroten

Walt Wonder Schmidt

Ik ben:

Ik ben:

Thiemo van Rossum, directeur Walt Wonder Schmidt, een videoproductiebedrijf annex online marketingbureau

Ik wilde:

Ik wilde:

Een strakke live-uitzending maken

Ik zocht:

Ik zocht:

Een partner in plaats van ‘middle man’

Ik kreeg:

Ik kreeg:

Een prachtige, interactieve uitzending

2020 is het jaar waarin Oostdam & Partners voor RFEA, het Register voor Echtscheidingsadviseurs, voor het eerst een online ‘tv-uitzending’ maakt: RFEA Educast. Daarvoor wordt samengewerkt met studio annex productiebedrijf Walt Wonder Schmidt. Het resultaat mag er zijn: RFEA-leden waarderen de uitzending met een 8,4. Een terugblik vanuit de ogen van onze nieuwe samenwerkingspartner.

Het concept: een educatieve tv-uitzending voor echtscheidingsadviseurs, gestreamd via Zoom, met hoor- en werkcolleges, tafelgesprekken en tussendoor een pubquiz. Live. Samenwerkingspartner is Walt Wonder Schmidt, een videoproductiebedrijf, of beter: online marketingbureau. 

Geen doorgeefluik
Eigenlijk stond Van Rossum niet zo te springen om samenwerking met een communicatiebureau. “Onze ervaringen daarmee zijn heel wisselend. Soms lijken bureaus meer als ‘middle man’ te fungeren, waardoor de samenwerking niet heel constructief is. Met Oostdam & Partners was dit juist het tegenovergestelde. Door hun ervaring in en kennis van de sector wisten we samen snel een goed format neer te zetten.”

Van concept tot programmaformat
Vanaf het begin was er een duidelijke klik. Van Rossum: “Paul Oostdam wist heel duidelijk wat hij wilde. Wat zijn klant wilde. Dat zag ik als een prettig uitgangspunt. Ik geloof dat Paul op zijn beurt heel snel een inschatting maakte van ons als organisatie. Hij schetste de kaders en gaf ons al vrij snel de vrijheid en het vertrouwen om die kaders verder in te kleuren.” 

Van Rossum kijkt terug op een zeer strak verlopen uitzending. “Wat daarbij absoluut heeft geholpen was dat Oostdam & Partners een goed doordacht concept had uitgewerkt. Daarin waren alle wensen van de klant verwerkt. Dat concept werd naar ons toe vertaald in een duidelijke opdrachtomschrijving en helder programmaformat. Ik denk dat ze als bureau in de financiële sector goed in staat zijn om meerdere talen te spreken en complexe vraagstukken eenvoudig over de bühne te brengen.”

Lees meer weten over de mogelijkheden van video-content.

Walt Wonder Schmidt