Ik wil.. onze leden iets extra’s bieden een nieuw product/dienst lanceren onze naamsbekendheid vergroten

DAK

Ik ben:

Ik ben:

Tim Rijvers, algemeen directeur van DAK Intermediairscollectief, een serviceprovider waar meer dan 1.500 kantoren bij zijn aangesloten.

Ik wilde:

Ik wilde:

Leden van onze coöperatie ondersteunen in hun bedrijfsvoering, de band met hen versterken en samen voordelen delen.

Ik zocht:

Ik zocht:

Marktspecialisten, conceptontwikkelaars en gespreksleiders.

Ik kreeg:

Ik kreeg:

“Een reeks ondernemerssessies voor een selecte groep DAK-leden, gericht op kennisoverdracht en (onderlinge) versterking van ondernemerschap”

Als serviceprovider wil DAK advieskantoren ondersteunen in hun bedrijfsvoering. Omdat DAK een coöperatie is, staat het samen delen van voordelen binnen het intermediairscollectief centraal. Tim Rijvers, algemeen directeur van DAK: “De DAK Ondernemerssessies hebben daar perfect invulling aan gegeven.”

De formule voor de DAK Ondernemerssessies bestond uit ochtendsessies, onder leiding van Oostdam & Partners. Die bijeenkomsten werden afgesloten met een gezamenlijke netwerklunch, samen met het (account)management van DAK. In vier verschillende regio’s kwamen elk kwartaal zo’n 15 tot 20 DAK-leden bijeen. Zij werden tijdens elke sessie bijgepraat over actuele marktontwikkelingen en deelden kennis en praktijkervaringen met elkaar.

Kleinschalig

DAK organiseerde in het verleden eens per jaar een grootschalig DAK-congres. “Die waren eigenlijk te massaal”, aldus Rijvers. “Het leverde te weinig interactie op tussen de bezoekers en de mensen van DAK.” Om die reden was de coöperatie op zoek naar meer kleinschalige events.

De aandacht ging daarbij vooral uit naar die paar honderd kantoren die veel gebruikmaken van DAK Volmacht en DAK Hypotheken. Zij kregen het privilege om deel te nemen aan de DAK Ondernemerssessies.

Gevarieerd programma

Oostdam & Partners stelde in nauw overleg met DAK het programma samen, leidde de meeste onderwerpen zelf in, schakelde waar nodig experts in en begeleidde vakkundig de onderlinge discussies. In elke sessie kwamen meerdere onderwerpen aan bod. Denk hierbij aan thema’s als beloning, klantbeleving en (digitaal) klantgedrag, communicatie van de meerwaarde van advies, webcamadvies, social media, nazorg en serviceabonnementen. Ook speelden deelnemers een managementgame voor advieskantoren.

Boven verwachting

De sessies werden stuk voor stuk als intensief en waardevol ervaren. “Onze vooraf gestelde doelen – kennisoverdracht, versterking van visie en ondernemerschap en relatiebinding – zijn volledig tot hun recht gekomen”, aldus Rijvers.

“Maar ik kan het beste de deelnemers zelf aan het woord laten. Die hebben de DAK Ondernemerssessies als heel zinvol ervaren. Termen die veelvuldig terugkwamen in de evaluatie zijn bijvoorbeeld ‘direct toepasbaar’, ‘praktijkgericht’ en ‘stof tot nadenken’. Of, zoals één persoon het samenvatte: ‘de meest nuttige update die ik ooit heb gehad’.”

Activiteiten:

  • conceptontwikkeling DAK Ondernemerssessies
  • samenstelling programma
  • voorstudie op onderwerpen
  • kennisoverdracht - gespreks- en discussieleiding
  • praktijkgerichte samenvattingen voor deelnemers
  • ontwikkeling managementgame
  • uitgave boekje met ‘Gouden Tips’

Voor de invulling van de DAK Ondernemerssessies werkte Oostdam & Partners samen met Wilbert Schellens, voormalig directeur van Adfiz.

DAK