Ik wil.. onze leden iets extra’s bieden een nieuw product/dienst lanceren onze naamsbekendheid vergroten

FFP

Ik ben:

Ik ben:

Rob van den Aker, voorzitter FFP, beroepsorganisatie van ruim 3000 gecertificeerd financieel planners.

Ik wilde:

Ik wilde:

Voor onze leden hoogwaardig invulling geven aan ons thema ‘content en connectie’.

Ik zocht:

Ik zocht:

Conceptontwikkeling, strategische denkkracht en communicatieve en organisatorische slagkracht.

Ik kreeg:

Ik kreeg:

“Een topcongres dat jaarlijks door een kwart van onze leden wordt bezocht en zowel door hen als door onze congrespartners met een dikke 8 wordt gewaardeerd.”

FFP verenigt een groot deel van de financieel planners in Nederland. Zij zijn in diverse functies en hoedanigheden werkzaam in de financiële sector. Wat hen bindt? Een hoge mate van vakbekwaamheid en vaardigheden rond integrale financiële advisering. “Wij willen onze leden faciliteren in verdieping en verbreding van die kennis en vaardigheden”, zegt Rob van den Aker, voorzitter van de Vereniging FFP. “En tegelijkertijd de onderlinge (verenigings)band versterken. Het FFP Congres is wat dat betreft een jaarlijks hoogtepunt. Daarin komt dat alles samen.”

“Oostdam & Partners heeft destijds het idee voor een jaarlijks event voor leden geopperd bij FFP. Het toenmalige bestuur heeft dat omarmd en Oostdam & Partners van meet af aan ingeschakeld voor de organisatie ervan”, zo weet Van den Aker uit de overlevering.

Vruchtbare samenwerking
De samenwerking heeft zich vruchtbaar getoond. De eerste editie in 2011 werd door ongeveer 250 leden bezocht, de laatste jaren passeren meer dan 1000 deelnemers de toegangspoort van het FFP Congres. Met het aantal deelnemers is ook de waardering voor de kwaliteit van het congres gegroeid. De laatste editie in 2019 kon rekenen op een 8,1 als rapportcijfer.

“We bouwen het congres elk jaar vanaf ‘scratch’ op”, vertelt Van den Aker. “We brengen samen de belangrijkste trends in beeld en komen via een of meer brainstormsessies tot een passend congresthema. Oostdam & Partners zoekt daar vervolgens de juiste sprekers bij. Daar verrassen ze ons vaak mee. Met namen die voor een breed publiek nog weinig bekend zijn, maar die mensen echt weten te raken. Sprekers die je niet snel meer vergeet.”

Juiste balans
Oostdam & Partners verzorgt diverse facetten van de congresorganisatie: van deelnemersregistratie (via een moderne event-app) t/m de catering en van de zaalindeling t/m de eventcommunicatie. Werving van congrespartners valt eveneens onder het takenpakket. “Een congres faciliteren voor duizend personen is een kostbare activiteit. Dat kan niet alleen op de schouders van de vereniging rusten. Daar hebben we de steun van congrespartners bij nodig.”
FFP zoekt in dat verband naar marktpartijen die respect hebben voor het onafhankelijke kwaliteitslabel dat FFP is. “Oostdam & Partners beschikt over een groot netwerk in de branche. Dat blijkt telkens weer”, merkt Van den Aker. “Ze slagen erin een goede balans te vinden tussen de commerciële doelstellingen van congrespartners en de hoge kwaliteitseisen van ons en onze leden.”

De coronacrisis zet een streep door de tiende editie. Maar van den Aker is ervan overtuigd dat het FFP Congres op termijn weer terugkeert op de agenda. “Dan maken we er, met de ondersteuning van Oostdam & Partners, ongetwijfeld weer een prachtig event van.”

Activiteiten:

  • conceptontwikkeling (thema, beeldmerk, aankleding)
  • programmering (onderwerpen en sprekers)
  • locatiemanagement (zaalindeling, techniek, equipment, catering)
  • registratie deelnemers (incl. ticketbetaling)
  • werving congrespartners
  • eventcommunicatie (site, social media, nieuwsbrieven, congresspecial)
  • evaluatierapport
FFP